De pups van de Eenhoornleijn

In dit digitale dagboek vindt u de beschrijvingen van hoe de pups van de Eenhoornleijn opgroeien tot ze naar hun nieuwe bazen gaan. Voor uitgebreide fotoseries van het jonge spul kunt u op de website kijken. Veel plezier!

21 april 2008

Hol

Vanmiddag was ik bezig in de tuin en de schuur.
De deur stond open en Rinne Roos, onze wetterkleuter, was me aan het helpen, dus we hadden het druk.
Opeens zag ik dat Rinne Roos erg gefascineerd keek naar iets opzij van het huis.
Nou is opzij van het huis een rommel, want daar komt de moestuin en de fietsenberging, maar dat is nog in een beginfase. Wat kon daar dan zo spannend zijn?
Rinne Roos raakte helemaal opgewonden maar ze durfde er niet heen.
Toen ik ging kijken stond Orpa daar, achter een stuk gaas en wat balkjes, op weg naar een stapel tegels die liggen te wachten tot ze een pad worden. Achter die tegels, zo bleek Orpa te hebben bedacht, is een goede plek om een hol te bouwen.
Maar toen ik haar vroeg wat ze aan het doen was veranderde ze van gedachten, alleen kon ze er toen niet meer uit. Want draaien ging niet met die dikke buik. Ze raakte bijna verstrikt in het gaas en vond toen toch een opening om er weer uit te komen.
Met een doodonschuldig gezicht ging ze naar binnen, waar ze kalmpjes aan languit ging liggen.
Ik vraag me af wat ze van plan is als ik even niet oplet.
Volgens mij zijn de bouwplannen al helemaal uitgewerkt...

Labels: